Khamis, 21 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 2 )

Pada satu hari..sebaik balik dr kerja aku sampai je di rumah,keadan rumah tu nampak pelik sgt..naik2 je terus masuk bilik,salin bju n keluar nk rehat2 kt ruang tamu..tengah duduk2 tu..terasa cam pelik plak sbb ternampak beras kuning bersepah2 keliling meja..pelik n keliru sbb rumah tu memang kitorg jarang n tk pernah masak..sbb dh duduk kt kedai makan..nk ape2 je makan kt kedai..tk pernh balik masak kt umah..

                       Rasa cam panas je mula2..tk selesa..aku plak tk boleh tgk rumah sepah2 camtu tmbh2 lg ade beras merata2..aku mula la kutip beras2 kuning yg bertaburan kt lantai..bile kutip2 tu baru terperasan,beras tu satu keliling meja..dlm hati tgh fikir..maybe kakak angkt aku nih..bawak blk beras n tertumpah kt meja..tp bile fikir2 plak..tkkan la kot beras tu warna kuning..bile sentuh je beras tuh tgn rasa ketar,badan rasa lemah..tgh kutip2 plak kepala rasa berat,pening ngan tibe2..aku baring kt kerusi..tiba2 kakak angkt aku blk n nmpak aku duduk mamai depan meja..Die pandang pelik n terkejut sbb aku dh tk macam aku dulu..mata terbeliak je..terus dia tanya ape yg jd..aku tunjuk beras kt die..cepat2 die ambik beras tu masukkan dlm plastik tebal..Masyaallah katanya..kena jumpe bomoh ni..beras ni beras tuju2..

Dengan bergegas kiteorg pergi Hospital jumpe sorang akk ni..die kerja dalm hospital tu la jgk..memang die baik ngan kiteorg..kakak angkt aku nih nk tanya akk ni la pasal beras ni..katanya kakak yg kerja kt hospital ni tau serba sedikit pasal mistik2 nih..bile sampai je kiteorg tk sempat nk ckp ape2 kt die..die dh terpa n ambik beras kt tgn kakak angkt aku nih..tnpa berlengah die ambik beras tu letak dlm botol asid sambil baca sesuatu...panas botol tuh..die terus cakap..kau ni dh kena sambil mata die bulat pandang aku..

Kau kena berubat nih..ni ade org yg hantar setan untuk campak beras ni kt umah kau...bahaya..kalau kau nk selmat kena berubat cepat..rupanya die tu org yg boleh ubat pnyakit kena santau2 n kena buatan org nih...Allah tu maha penyayang kan...die temukan aku ngan org yg boleh menolong..masa tu jgn cakap la..mata ni dh gelap cerah gelap cerah je..memang tk boleh nk sedar diri sendiri..nasib baik la kakak angkt yg jaga aku ni..bg makan minum n sebagainya..tubuh rasa lemah..muke aku nampak hitam,bertompok2..kalau jalan ni asyik nk ke longkang je..sejak tuh la aku cuti kerja n menyanyi...banyak lg yg aku hadapi..nk tau kisah selanjutnya..tungggggu

Tiada ulasan: