Khamis, 21 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 4 )

Semakin lama semakin sakit badan2.semakin lemah.,.sampai ade org tuduh mcm2..penyakit kusta la ape la..dr luaran nya tk nampak teruk..dalaman tu Tuhan aja yg tau,,macam2 buat,kalau nk kata sembahyang dh banyak kali dlm satu hari nk mengelak dr benda tu bermaharaja lela kt dalm tubuh ni..Kalau tang baca quran ke ape ke memang jgn cakap lah...tp ttp jgk tk berkurangan..
                      
                      Satu petang k.yam dtg kedai lepas waktu kerja dlm kol 5 lebih cam tu la..k.yam cakp ni nk kena   cepat2 dh kite buat sesuatu mlm ni..mlm ni kol 8 kite sembahyang haJAT sama2..tp satu je k.yam nk bgtau..benda ni antara hidup atau mati..kalau awk tk kuat,awk kan tumpas..benda tu akn bersama awk sampai bile2..merana la awk nanti..tp kalau kite buat ni berjaya..awk akn sembuh...bile dgr camtu rasa tkut sgt..tk sangka betapa teruk dan kuat kesan benda tuh..k.yam kata org tu kirim jin masuk ikut bumbung..kalau kt kelantan dia panggil Halo..sejenis jin kafir yg di arah untuk menghantar tuju2 pd org yg tk di sukai..
               
                 Dalam kes ni keliru sgt..kekadang pelik bile kenang2 balik..ade yg dengki dari segi karier pon iye jgk..maklumla..aku paling popular la kt Rtm kelantan masa tu..bile menang Asia bgs n Bintang rtm thn 1997 dulu...masa tu banyak la yg menjemput n undangan nyanyian..sampai Raja terengganu pon jemput untuk menyanyi majlis2 rasmi..Dato2 kt kelantan yg selalu dok jemput menyanyi ni jgn cakap la..kalau sebulan tu memang banyak je jemputan..mane rekording untuk radio lg..live show lg..ade jgk la akk2 yg lama nyanyi dh agk lama kt RTM ni tk pandang pon kt muke sbb geram sgt..yelah..kalau org invite aku tkde can la diorg semua nk cari makan..kalau laki2 plak lg la..baik laki org ke..yg bujang ke..masing2 pasang badan la nk memikat..aku plak jenis cakap tk belapik..kalau dh tk suke tu tk lah...memang tk suke..jgn harap la nk dekat...so mane satu pon tk boleh nk sangka sape yg membuatnya...tp dalam hati ni ade la kenal sorg n tau n yakin die yg buat...Wallahuallam..

                Jam dh pkl 8 mlm..lepas sembahyang maghrib aku berzikir sambil tunggu k.yam datang..k.yam datang bawak kain sembahyang n botol sebiji..masa tu hanya aku n kakak angkat aku je  kt rumah tuh..k.yam cepat2 naik n buatkan satu bulatan besar ngan kapur..die bulatkan tempat duduk aku..n bulatkan tempat duduk die bersebelahan dgn aku..msuk je waktu isya..kami sembahyang berjemaah..bile dh selesai sembahyang...kami berzikir n doa pada Allah semoga ape2 yg di usahakan berjaya..semoga setan2 n jin2  yg menumpang dlm badan ni keluar dgn segera...
                  
                            K.yam memegang badan aku..die tenung je mata aku tk berkelip..Da,katanya kalau jd ape2 jgn salahkan akk ya..kite ikhtiar..kau kena yakin n kuat..kalau kau tk kuat..benda tu akn menguasai diri kau..bile je benda tu tarik kau,kau kena lawan..dan benda tu akn tarik kau ke arah tingkap tu..sambil die menunjukkan ke arah tingkap sana...masing2 dh bersedia..k.yam dgn cepat berdoa n memulakan jurus2 yg ada..aku baca doa2 yg k.yam soh baca..Masa tu entah dr mana angin yg kuat..badan aku rasa di tarik2 supaya keluar dr bulatan tuh..k.yam dh cakap jgn keluar dr biulatan tu..kalau terkeluar aku kalah..dan benda tu akn menang..entah mana dtg angin aku pon tk tau..nampak k,yam ngan aku dok bertarik2..benda tu mcm tarik k.yam keluar dr bulatan..k.yam plak berhempas pulas menarik aku supaya tk tertarik oleh angin tuh..memang sgt2 tegang masa tu..antara hidup dan mati je..dalam 30 minit pergelutan tu berlaku..dan Alhamdulillah..akhirnya berjaya k.yam menarik aku supaya kekal dlm bulatan tu..Allah maha besar..k.yam berjaya menangkap jin tu dan masukkan dlm botol..k.yam kata botol ni nk kena buang jauh2...masa tu aku hampir pengsan..tk sedar diri...nk tau ape yg terjadi...ingtkan bile dh buang tu dh sembuh..tp.......tunggggggggguuu sambungan nya....

Tiada ulasan: