Khamis, 21 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 9 )


Tengah berdebar debar aku duduk di kerusi ruang tamu,sedang pintu masih bergegar kena ketuk..aku cube tenangkan dan berani kan diri untuk membuka pintu,semakin dekat semakin kuat...Dalam hati tuhan saja yg tau betapa risaunya...jgn makcik yg kaki tkde tu dtg sudh la..semakin aku dekat semakin rasa tk tentu arah..aku capai selak kunci dn aku bukak pintu seluas luasnya..

                Kawan aku rupenya yg dtg..die ni penari,pelakon drama sama dgn aku..masa dulu2 memang aku aktif dgn kebudayaan dan pernah berlakon dlm 3 biji drama arahan abg Eby yus..ala hoby2 je...lgpon aku ni minat..tp aku lebih minat teater  dr drama,ade thrill la katakan.,.memang luluh rasa perasaan aku..Tiba2  "Hi da..lambtnya kau bukak pintu,kau buat ape " ? selamba je muke tegur aku.,.yg aku ni dh separuh nyawa dah berdebar.. aku ckp kt dia yg aku dh la tekejut tgk benda pelik,kau plak muncul..kwn aku ni nk ajak gi jalan2 kuar makan2..mlm tu plak malam jumaat..aku cakap kt die aku tk nk kuar,,maklumlah aku tk sembuh sepenuhnya lg..Tp die dok paksa2 aku kuar jgk..puas aku mengelak.Ala da..jom la teman aku..sian aku sorang je tau..dh la tk makan lg nih..lapa lah katanya...kesian plak bile tgk kawan aku beria ia mengajak aku supaya teman die makan..akhirnya aku ikut la teman,..Sambil berjalan dlm bilik nk tukar bju aku tinjau tgk2 ade  makcik pelik tuh..bile tgk,tkde plak..mcm pelik je..rasa cam aku nk je pergi rumah mayat dan tanya pasal makcik tuh..lgpon aku baik dgn abg yg jaga rumah mayat tuh..tkpelah..esok aku cube tanya abg jaga umah mayat tuh..

              Dh siap2 smua kami menuju ke PCB,memang terkenal la pantai cahaya bulan..kt sana memang ramai yg dtg,terutama2 pelancong2..,maklumlah pantai,sambil makan macam2 collek..mlm tu aku minum air kelapa n makan collek ckit..bile dkt dgn pantai kena plak angin tu memang tenang je rasa..kwan aku ni memang selalu bergayut dgn tepon..masa dulu tepon plak besar2,bukan mcm sekarang nipis je siap boleh facebuking,3G,twitt2 n tgk ape yg jd satu dunia,hanya lah melaui telefon jauh nk di bandingkan zaman aku duluh..heh..so masa die bergayut kt talipon aku nganga je la pandang keliling..Tengah asyik2 pandang2,.mata aku tertumpu pd sorang nih..Dada aku rasa berdebar2..kepala rasa pening,tiba2 cam berderau darah aku..banyak kali aku genyehkan mata aku ni..tp yg ku pandang tu masih di situ..Aku cepat2 pegang kawan aku ajak balik...siap tarik2 tgn lg..Kau ni kenapa da..kite baru je duduk..aku tgh cakap ngan boyfrend aku nih..jgn la kacau..katanya..tp aku ttp menarik die supaya balik...rasa cam nk lari kuat2 jew..tk logik,tk logik....tau ape yg aku nampak..aku nampak makcik tua yg aku baru je nampak kt rumah mayat tuh..pakai bju yg sama,bawak beg yg sama..dan expression yg sama..

             Dia ade depan je dgn aku..tgh berdiri pegang tongkat..aku nampak semacam die kemari dari jauh dan semakin dekat ,aku nk lari die semakin dekat dan sekarang die duduk depan aku,sgt2 dekat..aku baca je ape2 yg ptut..hanya berserah..mintk supaya di jauhkan di sesatkan oleh syaitan2 yg durjana,tk hbs2 nk menyesatkan semua,terutama aku..kawan aku yg perasan akn kelainan aku terus menggoncang bahu aku..sambil memanggil aku dgn kuat..  Da !!!!!!!!!!!!!  ,da !!!!!!!!!!,die menampar muke aku banyak kali..tp masa tu aku tk sedar..macam aku di pukau..makcik tu plak ,keadaan tu berlainan dgn alam nyata seakan dekat sgt..semakin dekat..muka die aku tgk menggerutu,darah banyak,muke sgt bengis..rmbut yg panjang..seolah melayang2 di depan muka aku..seumur hidup aku mintak biar nampak wajah sebenar hantu...tp ini bukan wajah hantu,tp lebih kepada wajah org yg mati kemalangn..tgn die dh nk dekat sgt ngan muka aku..seolah nk cakar muka aku...sedang rasa tkut yg membuak2..tiba2 aku rasa muke aku basah..bile aku raba muke aku, baru la aku tau benda tu serang dlm aku separuh sedar..kawan aku yg ade dgn aku tu panik dan tk tau ape nk buat bile tgk aku dh mcm kena rasuk..meronta2...ade la makcik2 kt situ pegang kan aku..dieorg tgk aku mcm sgt2 ketakutan..

              Bile kena je air ayt kursi yg makcik tu tolong bacakn dn di lumur ke muka aku,baru la aku sedar ape sebenarnya yg terjadi..kawan aku ceritakan semua pd aku,die nampak aku tiba2 meronta terjerit jerit,tu yg die terkejut tgk dh mcm di luar kawalan.Ramai2 makcik , ade yg pesan  kat aku..awk ni kena buatan org nih..mata awk tu asyik terbeliak je masa kami pegang td..adik kena balik duduk rumah,kawasan pantai mcm ni mane boleh dtg..adik dlm pantang lg nih..ade benda ikut nih..bahaya...Kawan aku yg dengar terlopong..dah la die tk percaya sgt benda2 mistik nih..cepat2 die bawak aku ke kereta n bawak aku blk..badan aku tk berapa kuat rasa..rasa lemah je...kawan aku terus menghantar aku blk tnpa menyentuh pon makanan dier..die mintk maaf kt aku sbb die yg paksa aku keluar..sampai sahaja di rumah die hantarkan aku kt bilik..die tanya aku sama ada nk die teman atau tk..aku ckp tkpe lh lgpon aku ok..tp die berkeras nk temankan aku tidur..aku cakap ok jelah..lgpon masa tu badan aku tk berapa nk kuat letih sbb meronta,so kawan aku tu decide nk tidor kt umah aku ..Kawan aku tidur satu bilik dan satu katil ngan aku..

           Tgh asyik2 tido,aku rasa mungkin dlm kol 3 pg, Aku perasan yg tkde org sebelah aku..aku pergi kedapor,untuk tgk kot2 kawan aku ade kt situ..tp pelik jgk..takkan kol 3 pg masuk dapur..kecuali pegi tandas la..cari2 tp tkde..terus aku ke ruang tamu,pun tkde...pelik hairan..aku cube mengintai kereta kawan aku td di luar rumah..tkde..Mcm plik je..mana kawan aku pergi ya ?? kalau balik mesti die bgtau..sedangkan die yg beria ia nk teman aku tidur..adehhh..ape dh jd nih..beg duit die ade,cardigan die pon masih ade..takkan die tinggalkan aku sorang2 tnpa bgtau...Pelik2...nk tau kawan aku gi mana...tungggggggggggguuu

Tiada ulasan: