Khamis, 21 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 8 )

Rasa pening,kabur dan berdebar debar perasaan ni,rasa kosong..tk tau sama ada aku di alam yg nyata atau mimpi,bila ku amati ade cahaya silau yg aku nampak..memang mata tk boleh nk bukak,sakit,pedih..bile bukak je kepala jd pening..telinga dengar suara orang berbisik seolah sedang bercakap2..tp tk jelas butir buah nya..sedang dalam keadaan yg separuh sedar itu,tiba2 rasa sejuk di muka aku..rupanya air yg ustaz itu lumurkan ke muka untuk menyedarkan aku yg dalam keadaan separuh sedar..bila saja air Al quran itu menyentuh muka aku nih..rasa sgt sejuk dan segar,,,tk semena semena,pandangan aku jelas dan terang..berkat ayat suci Al quran..Alhamdullillah.....

            Ustaz berkata aku tiba2 jatuh n mamai..entah ape yg jd pon tk pasti...tp bila saja angin yg kuat tiba2 masuk ke dalam rumah k.yam tu menerpa muka aku,masa itu la aku tk sedar yg aku dh pitam n jatuh ke ats pangku kakak angkat aku..Ustaz berpesan..die telah rawat setakat yg die mampu...selebihnya terpulang pd aku sendiri untuk lawan dan pastikan aku sentiasa bersedia dlm ape saja bentuk serangan,maknanya aku kena sentiasa sembahyang,baca quran dan sentiasa ade dlm air sembahyang..kurang2 kena bawak Quran ke mana saje..masa tu karier nyanyian aku semakin merudum,undangan nyanyian hanya lah aku penuhi bila rekording di studio sahaja..tu pon ade syarat2 die..tk boleh lama sgt berada di luar..mlm kena balik dan duduk rumah,..lama jgk aku rawat diri aku di samping minum air2 Al quran yg di beri oleh Ustaz2..K.yam plak aku tgk makin hari makin baik..cume banyak diamkan diri..die bermeditasi untuk tingkatkan lg Ilmu dia...Maybe nk mantapkan lg supaya pisang tk berbuah 2 kali..

            Satu malam..selesai saje aku menolong kakak angkat aku di kedai,aku berjalan nk blk ke rumah..masa tu dh dekat2  maghrib,aku kesorangan je..memang cepat2 jalan nk sampai rumah..sedang elok jalan2 ,aku nampak ade sorang makcik tua lalu kt tepi aku, jalan mcm slow,tp geraknya laju..cam pelik pon ade..bongkok2 tp jalan cam cepat je..sampai je berdepan dgn aku..dia pandang n celikkan biji mata die..sambil pesan, ",Hati2 jalan tuh...depan sana ade banyak lubang....." aku yg terkedu mcm pelik..setahu aku la..aku selalu gunakan jalan pergi dan blk ke rumah..tkde plak ade jumpe lubang..tp serius cakap la..muka makcik tua tuh memang seram..bertompok2 mcm ade nanah kt muka..memang tk boleh nk lupe..sampai sekarang masih teringat..aku memang tk boleh nk tahan..cepat2 aku jalan tanpa pandang kiri kanan,tkut pon ade..dlm hati berzikir je..sampai je di rumah,aku bukak pintu mcm biasa..tiba2 satu bau menusuk hidung aku..bau mcm bau kemenyan campur bunga kemboja..tk salah aku la..tp wangi semacam..di selangi bau kemenyan,aku nk melangkah masuk rasa tkut...tp aku gagahkan diri...

            Aku menuju ke tingkap  rumah dn membuka tingkap,bila bukak je nampak la rumah mayat...nampak cam lampu dh terbukak plak,kalau terbukak mesti ade Mayat baru sampai..so maybe kemenyan tuh dtg dr situ la kot..tp bau bunga tu aku tk pasti..sukar nk di jelaskan....dh msuk maghrib masa tuh..bila bang je terus aku ambik air sembahyang n terus solat..selesai je solat aku lupe nk tutup tingkap so aku cepat2 bangun nk tutup tingkap..tiba2 plak ade 2 ,3 biji kereta baru sampai dan bising2 depan rumah mayat..,aku pelik campor heran..yelah..mayat siapa la plak yg baru je sampai..tp nampak cam family yg dtg tu mcm pelik je..biasanya org dtg rumah mayat diam dan bacakan yassin sedekahkan pd mayat..tp yg ni lain ckit..cam bergaduh pun ade..bising plak jd nye..tp tkpelah..sekurang2 hilang skit ketakutan aku tuh..

                       Aku cube tinjau ape sebenarnya yg berlaku...dr ape yg aku dengar,dioorg bergaduh sbb mayat tuh diorg tk nk..rupanya Mayat tuh seorang pesakit AIDS yg mati di hospital..so bila mati mcm tuh smua tk nk ambik tau...kesian kt mayat tuh..,tgh syok2 aku tinjau dengar tiba2 aku nampak makcik tua yg bongkok td ade di kalangan org2 tuh..aku mcm tersentak pelik la..aku kebilkan mata banyak2 kali..tkut mata aku ade problem ke ape..banyak kali aku kelipkan mata,memang makcik tu ade..siap senyum lg..aku jd berderau...bulu roma aku makin naik...pelik..sbb aku ternampak yg kaki die tk berapa jelas..mcm tkde pon ya...adehhhh....bila tgh berdebar mcm tu,aku baca je ape yg ustaz tu ajar..ayt pon jd lintang pukang..antara nk percaya atau tidk..aku pegang dada aku...aku tutup tingkap tuh...cepat2 aku pergi duduk atas kerusi..Tuhan je tau keadaan aku ketika tuh...aku pejamkan mata aku..tiba2...dumm dummm dummmm...pintu di ketuk banyak kali.....lg la aku terkunjat2 atas kerusi...Ya Allah selmatkan aku ya Allah.......adakah makcik tu yg dtg ketuk pintu ? ,,nk tau seterusnya...tunggggggggu

Tiada ulasan: