Khamis, 21 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat. ( part 10 )

Hati bimbang campur risau ape yg terjadi pada kawan aku ni sebenarnya..ape yg terjadi pd dia ??? ..mane dia pergi..?? bermacam2 soalan yg timbul.,.ade yg logik dan ade yg tk logik lansung.,.dlm dok kalut2 mencari tuh.,.tiba2 aku terdengar satu bunyi benda jatuh yg sgt kuat atas atap rumah..bunyi kuat sampai aku rasa bergegar satu rumah..Aku terkejut yg amat sangat, apa benda yg jatuh pon aku tk tau...takkan aku nk keluar mlm2 semata mata cari ape benda yg jatuh, Mati hidup balik pon dlm keadaan yg genting bg aku , aku takkan bukak tingkap untuk tgk ape benda tuh..Memang scary la.mau tk scary..atas bumbung aku mane ade pokok..takkan batu kot..mane dtgnya benda tu pon aku tk tau...aku cepat2 masuk dalam bilik dan cepat2 ambik kain selimut tutup muka aku..sambil dalam hati aku berselawat dan berdoa semoga segala benda yg tidk baik berlalu pergi..

        Terasa masa berlalu tak sedar rupanya sudah pagi..teringat akn kejadian semalam,tk perasan plak bila masa aku tertidur dalam ketakutan..Cepat2 aku ke dalam bilik mandi dan siap2 nk ke rumah kawan aku...terpaksa aku ambik cuti kerja haritu,nasib baik tkde job kat konti..Aku meminjam kereta kakak angkat aku ke rumah kawan aku,hati masih tertanya2..bila terpandang kt cardigan yg di tinggalkan hati rasa pelik yg amat sangt..Sampai2 saja di rumahnya aku terpandang kereta kawan aku..cepat2 aku parking kereta dan bergegas bg salam..Setelah memberi salam 3 kali..akhirnya salam aku di sambut oleh mak kawan aku ni..

           Cek mah ni memang baik orgnya..mukanya jernih..Guru mengaji quran di kampung..Naiklah jemput cek mah..Mane yati makcik ? tanya aku penuh ragu..Yati ade kat ats,jwb cek mah....aku naik dan duduk atas sofa..sambil menunggu aku meninjau dlm rumah..cek mah masuk ke dalam memanggil anknya..tk lama kemudian yati keluar dgn badan yg sugul.." Ddda " terketar ketar die memanggil nama aku..aku terbangun melihat die..mukanya pucat..badan plak panas..sah die demam."Ape yg jd ni yati..kenapa kau blk smlm ? kata nk teman aku..."yati menunduk," kau tk tau ape jd pada aku semalam"..kata yati sambil matanya memandang ke bawah..Ape yg jd tanya aku..yati duduk di sebelah aku dan memulakan cerita..

              Masa aku papah kau dan letak atas katil, , aku memang nk tidur tepi kau dan temankan kau..aku bukak cardigan aku dan nak salin baju..pas saja aku basuh muka aku nk tidur,,,bila je aku tutup lampu,aku pejamkan mata, tiba2 aku terbayang macam2,aku ingt pada mulanya cuma mainan perasaan aku sahaja,rupanya bila aku cube nak tidur dlm sedar dan tidak sedar, aku rasa badan aku di himpit sesuatu..makin lama makin susah nk bernafas..aku cuba bergerak dan baca segala doa2 untuk lepaskan segala kekusutan ni..aku rasa aku di tindih..makin lama makin tk boleh bernyawa..Pd Allah aku doa smoga aku lepas dr Syaitan ni..Mak aku kata selain baca ayat2 suci alquran,kalau kita di tindih hantu,kite tk berjaya baca ape2, kite sentuh ape yg ade tepi kita..contohnya mcm seseorang..aku cuba sentuh kau..bila berjaya sentuh kau,benda tu makin meringan sedikit demi sedikit..makin lama makin tkde..baru puas aku bernafas..dada aku turun naik turun naik menahan nafas..Aku pandang kau ,tp kau tidur lena sgt..malas nk kejut..

                Aku cuba untuk lelapkan mata setelah ape yg terjadi,aku baca doa2 tertentu..Bila saja aku cuba untuk pejamkan mata aku..aku terasa rambut aku di tarik,sedikit demi sedikit..aku tau ini memang gangguan..Ake teruskan baca doa2 yg sepatutnya..kali ni die beralih ke kaki...sikit demi sikit mcm main tarik2..aku hanya dapat rasa lembut bulu yg menarik kaki aku tuh..Baru je aku nk lena,tiba2 aku di sentap dgn kuat skali..terkejut sampai ke bawah aku terjatuh..memang sakit n menakutkan. syaitan ni tk hbs2 nak menyesatkan aku dan cube mencabar aku..memang sakit kaki aku..dek kerana aku seorang yg kuat semangat walaupon aku dlm ketakutan,aku cuba gagahkan juga.terasa badan aku sakit kerana terhempas ke bawah dgn kuat..aku bgn dan duduk balik tepi kau..kau plak aku tgk tkde reaksi..mcm dh mati..sampai kuat sgt bunyi pon kau tk sedar..

             Aku dh tak tahan lg dh..sgt2 mengangu.,kali ni ape nak jd pon jd lah..aku cuba bgn dan baring blk di sebelah kau...ku paksa mata ni untuk tidur..jam plak dh  pukul 4 pg..aku cube lelapkan mata.tah bile aku terlelap ,terasa  aku berada di alam lain..aku mimpi,mimpi antara ilusi dan realiti.,.aku nampak makhluk yg sgt tinggi,rambut panjang dgn mata yg sangat merah..sgt menakutkan..rupanya aku tidk boleh ingt..tk jelas sgt..nama pon mimpi..tp ape yg aku boleh katakan makhluk itu sgt busuk..tangan nya menunding ke arah aku..satu pesan nya.  .JGN KACAU TEMPAT AKUUU...!!!!!!! dengan keras amarannya..suaranya yg garau membuatkan berdiri bulu roma ku..tiba2 aku tersedar..aku terkejut bila aku dapati diri aku berada di atas simen dapur..

                                  Ape yg jd aku tk tau..yg pastinya die marah aku kacau kawasan die..mane kawasan die pon aku tk tau..aku dgn cepat2 capai kunci kereta aku terus blk rumah..seram sejuk badan aku..Dek kerana tu aku demam.,.teruk aku kena kacau sbb tidur rumah kau..nasib baik mak aku yg ubatkan,bacakan aku ape yg ptut...Aku rasa kau kena pindah la da..rumah kau tu berhantu..mcm mane kau boleh duduk situ aku pon tk tau..Aku ternganga bila dgr yati cerita,antara percaya atau tidk..tp buat ape dia nk menipu..Yati ckp kalau aku nk rumah aku tu tk ada gangguan,dia suruh aku call kawan teater aku untuk ubatkan..Dia cakap kawan kiteorg nih memang terror.,.die boleh nampak benda ghaib..Jom kite jumpe amar..mintk tolong amar..mane la tau kot amar boleh tolong,gesa yati...aku hanya mengangguk...nanti esok kite pergi cari amar ya..bersungguh2 yati...Nak tau ape yg ade di sebalik rumah sewa aku tuh..tunggu next episod..

Tiada ulasan: