Khamis, 21 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 3 )

 Semenjak hari terkena beras tu,memang tk boleh nk pergi kerja..badan ni rasa malas n letih je..tgk org rasa nk marah,,nyanyi jgn haraplah..terpaksa tolak semua..Abg angkt n kakak angkt aku la yg menjaga..semenjak tu badan pon mulai susut..mimpi selalu yg buruk2 jew..Mcm mane nk gambarkan pon tk boleh nk cerita..rasa terawang awang..pernah pergi kerja kononya ingt dh sembuh..sekali ade org nampak jalan terhuyung hayang mcm org gile...pernah nk jatuh longkang n terjun parit..semenjak itu lah memang terus berenti dr kerja..seb baik jd DJ tu ikut kontrak..kalau tk memang hbs la..kalau tgk cermin muka ni Tuhan saja yg tau..hitam2 bintik2 n mengerutu...memang teruk lah..tkut sgt...

              Rasa diri tk boleh nk sedar ape yg di buat..yg mengubat aku tu namanya kak yam..die la yg ssh2 bawak aku kesana sini nk hilangkan benda tu..asal jumpe je die akn baca ayt2 quran n tolong ape yg ptut...ade satu hari ni die ajk aku gi tumpat teman die ambik barang..bile naik je kereta tu tibe2 kereta die mati n berat sebelah..ape lg menyumpah sakan die marah kt setan yg menumpang badan aku nih..dia kata nampak muka aku teruk sgt..kalau aku boleh tgk memang pengsan..rupanya org tu bomohkan aku, supaya org tgk aku jd hodoh n tk nk ambik aku nyanyi lg..teruk btul..badan ni mcm papan keping..kurus sgt..

OTw ke tumpat tu ade satu jalan selekoh tajam,bawah die ade curam..cube bayangkan setan ni dia boleh buat kite tk sedar..die pukau kak yam sampai kak yam bawak kereta tu straight je...aku cepat2 kejutkan kak yam bile tgk kereta dh nk langgar curam kt depan...cube bayangkan kalau jatuh..memang tkde la aku kt sini lg..cepat2 kak yam mengucap n baca ayt2 tertentu..dh la pergi tumpat boleh sesat dlm bandar tumpat tuh..padahal kak yam hari2 pergi hanta barang..setan punye pasal..kereta kak yam plak tk berapa nk baru..asyik mati je bile aku naik..kak.yam kata tk boleh nk biar lama2 dh ni..makin teruk plak..die nk ikhtiarkan sesuatu...kite kena cepat katanya....nk tau kesudahannya....tungggguuu

Tiada ulasan: