Rabu, 20 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 11 )


 Fuhh,,nk dapatkan Amar bukan senang..Amar ni murid silat..silat ape tk pastila..tp yg pasti die pon bergiat teater sama ngan aku jgk..aku dh call n set nk jumpe..ptg tu kebetulan aku n kawan aku ade call  nak bincang pasal nk masuk pertandingan sitkom anjuran Nadi bangsa RTM..so sambil menyelam sambil minum air la..bdk ni plak memang ssh nk jumpe..kalau tkde pape jgn harap la..

              Aku dan yati tgh lepak kt kedai bawah pokok tpi stadium..sambil2 tunggu amar sambil belek2 borang untuk pementasan sitcom nanti..dalam hati masih bimbang..ye la..aku bukan sembuh sepenuhnya pon..tp dek kerana mint tuh..membataskan segalanya..tengah2 duduk tiba2 ade org sergah kt belakang...hahhhhh !!!!! terkejut beruk la plak...mane tk terkejut..dok fikir pasal benda tuh tetiba plak ade yg sergah..mau tk terjatuh..Budi,kawan seteater ngan aku..die ni memang nakal skit..suka menyakat..die pon nk jgk masuk sitcom tuh..so kami satu team la.." bengong la kau ni budi..terkejut aku..ape nih..dtg sergah2 org "..marah btul aku ngan budi..budi ni tuan dia memang happy go lucky..tk kisah punye..tp die ni memang cukup sensitif..bile d tegur die lekas merajuk.".ala kau ni..nak gurau pon tk boleh " dia kata...Yati jeling je kat budi..yati tanya..mane amar ?? Budi ngan mulut termuncung malas je jawab..jap lg die sampai la..dia dtg ngan amran..

               Hati aku tiba2 berdebar debar tk tau ape punca,.tetiba nampak dari jauh amar ngan amran.menuju ke arah meja aku,sampai je depan aku,amar  terus duduk depan aku...Kenapa nk beria sgt jumpe ngan aku tanya amar ?? amran berdiri depan aku....die saling berpandangan dgn amar...si budi yg tgh merajuk tu pon naik pelik..cam nk gaduh pon ade..Amar tanya amran..kau dpt rase ke ? amran ckp ade..aku pon tk tau ape yg di bualkan oleh amran n amr..yg aku tau amran dan amar nampak cemas...aku memulakan cerita..  " Mar ,kau kena tolong aku...aku dh tk tau mane nk mintk tolong dah.." Yati mencelah..mar..aida dlm keadaan susah sekarang..kesian die..aku pon kena jgk nih..kau kena tolong pinta yati..Amar termenung..lama die termenung sambil mata terpejam..tk bebrapa lama matanya di buka..Ok..Jom kite ke rumah kau..Gesa amar supaya bawak die kerumah aku..Amar ni die boleh tau ape yg terjadi..nk kata bomoh tk..tp die ni mcm ade kuasa supernatural la..memang payah nk jumpe org mcm dia..org lain tk tau tp die tau..org lain tk boleh nampak tp die sebaliknya..Bayangkanlah..die boleh nampak semua bentuk n jenis jin n syaitan di sekeliling kita.,

              Pernah satu ketika die trjatuh dgn sendiri sbb nk elak dr berlanggar dgn makhluk2 halus..masa mula2 dia dpt tau die nampak memang bagai nk gila ,..tk boleh nk terima..sbb benda tu lg ramai pd kite..pastu boleh tgk plak tu fizikal die mcm mane..paling tk suke pergi ke tmpat2 spot dia..contoh cam tandas..tempat2 kotor,paya,hutan..memang sarang benda tu lah..bila dh lama2 amar dpt atasi dgn sendiri ape yg di lihat..tp bukan senang..tk semua org yg boleh bertahan..ade yg sampai jd gila..Mau tk gila..tgk muka berkerutuk bernanah,hodoh..perut buncit telinga panjang,ade yg pendek,yg bulat,yg telanjang.mata merah,tinggi yg dlm air..pendek kata memang banyak lah..tk terkata..

              Tengah2 jalan nk ke rumah, amar dh kata kalau ape2 jd kau jgn takut ya..Aku yg pelik terus bertanya..ape yg jd amar..?? Budi yg merajuk td dh hilang dh sentapnya sbb melihatkan sikap amar yg lain dr biasa..nanti kite tgk ape yg jd kata amar..tgh syok2 berjalan tetiba aku rasa pening..mual..nk muntah..dlm tengah berjalan tu tiba2 aku rasa melayang layang je..tk sedar ape yg berlaku..bila sedar2 aku dh kt rumah aku dh...Yati menepuk2 pipi sambil memercik air yg di baca oleh amar, terasa sejuk air menerjah ke muka lalu aku terbangun..memang pelik n hairan nape dan ape yg terjd sebenarnya...yg aku tau aku rasa pening n tk boleh rasa ape2..Amar memandang sekeliling rumah.".Amran kau masuk dapur jap cek ape yg ade " pinta amar,amran bergegas masuk dapur..tk lama die keluar,kepala die mengangguk..ade amar..kata amran..Jap biar aku plak gi tgk kata amar..aku yg pelik lg la pelik..ape la yg diorg bualkan..tak lama kemudian  amar keluar...mata die liar memerhati keliling rumah..kejap2 ke bawah..kejap2 ke atas.."hurmm ada " katanya..

                     Yati..kau bawak aida tidur rumah kau mlm ni ya.." nanti aku cerita ape yg jd sebenarnya" .kata amar..yati dan aku saling berpandangan.." amar tk boleh ke aku tidur kat sini" ?? tanya aku.." kalau kau berani sila lah..tp kalau aku bgtau ape yg berlaku kt rumah kau ni jgn harap la kau nk tidur dan tinggal disini lg." kata amar, .tertelan alir liur aku bila dengar amar ckp camtu.." mar..biar btul mar." .kata aku..amar memandang muka aku dgn serius.."aku tk bergurau.kata amar  kita tkde masa sekarang..kite kena cepat tegas amar..Jom kite keluar dr tempat nih..aku di papah oleh yati kluar dr rumah aku..ape yg akn jd seterusnya dan ape yg amar nampak di ruang dapor rumah aku ??? tunggu sambungannya.....

Tiada ulasan: