Rabu, 20 Jun 2012

Kisah hidupku Part 5 ( Buat teman2 ku yg di sayangi...)


Wahhh...sudah lama tidak bertemu di catatan ku yg kesekian kalinya...Berjuta kemaafan aku mohon buat followers yg tidak henti2 minta kisah ini di sambung..Terlalu sibuk dgn jadual yg padat membataskan penulisan aku didalam kisah ku ini.Pd yg baru saja mengikuti,trimas aku ucapkan..Selamat membaca seawal episod pertama sampai ke lima..baiklah..tanpa berlengah,izinkan aku menyambung kisah ku ini..

           Malam aku tidak seperti malam2 yg sebelum..keresahan aku memang tidak boleh di bendung..Rasa serba salah yg amat menerjah hati aku..mengapa terlalu cepat perasaan cinta si mamat tuh..Sampai sanggup buat benda yg tk logik dan mudaratkan dirinya sendiri..Aku pasrah..antara hendak atau tidak.tp aku harus berdepan dgn kenyataan,,Hati aku tidk terbuka untuk itu..Lansung..Lamunan aku terhenti di sapa oleh kawan2 sedorm dgn aku.." Da..makan la..kang basi plak nasi tuh..gurau naimah,kau ingt kt mamat tu ek ? naimah cuba bergurau dengan aku..tp aku tidak terhibur lansung.." Da ,kalau aku jd kau la..aku la insan yg paling bertuah kerana ade insan yg sanggup menyintai aku sepenuh jiwa seperti mamat tuh..Bukan senang tau , Naimah cuba meyakinkan aku..Aku tidak menghiraukan naimah..fikiran aku melayang..aku teringat kan suasana petang td..TIba2..tanpa aku sedar..ade satu susuk tegap di depan aku..Aku terkejut.." Awk tk makan ? awk ingtkan saya ek ? tanya si Raja dgn selamba..Muka yg yakin menyapa aku tanpa ada rasa takut di marah oleh warden..Aku terkejut..dan tersedar dr lamunan aku.." err err err..aa aa aawk buat ape kt sini..kan tk boleh dtg sini..sini tempat perempuan makan lah..Aku cube mengelak..Baik awk pergi sekarang..sayaa tk nk tgk muka awk lg..Aku menghalau Raja..Raja ttp tidk mahu berganjak..aku jd salah habah..aku risau..kalau kena tangkap warden ni hbs aku..

       Saya tak akan pergi kalau awk tk lafazkan ape yg ada dlm hati awk sekarang..Raja seakan dpt membaca perasaan aku.." apa nih..aku cube berkasar..apa yg saya fikir tkde kena mengena dgn awk lansung..baik awk pergi..jd ape2 kt saya siap awk..aku cuba mengugut Raja..Tp raja tk mengendahkan ugutan aku..malah menarik kerusi dan duduk di depan aku..Naimah dan beberapa org kawan2 aku yg lain cepat2 berlalu bila aku marah..Yg tk lari hanya si mamat perasan berani nih..Aku dh rasa lain macam bila si raja ni merenung ke mata aku..Aku cuba tenang..aku cuba pujuk si raja nih..Awak..tolong la..kalau awk sayangkan saya tolong pergi dari sini..aku cuba mengambil hati si mamat nih..kalau aku keras tk selesai masalah,jd aku cuba main angin si mamat nih..asal dia cepat2 pergi ke kawasan makan die blk..Dia terus merenung,tanpa ada sepatah pon kata dr mulut..di letakkan tangan ke dagu dan semakin merenung..aku jd resah..aku tk tau ape aku nk buat..Baiklah..kalau awk tk nk pergi biar saya pergi..Aku cuba mengugut dia blk..Dia terus bangun..Hanya sepatah ayt yg keluar dr mulut dia..Saya tau awk cinta saya..aku terkejut..aku dgn pantas mencapai gelas yg berisi air di depan aku dan aku simbahkan air sirap tu ke muka Raja..dgn marah aku tengking si raja nih." saya tk pernah cintakan awk la..perasaaaannn !!! dgn keras..aku lihat hbs muka dan baju Raja basah kena air sirap..Aku terus berlalu..meninggalkan makanan yg aku blum makan..Da !!!!! panggil Raja.....Aku tidak menoleh..Makcik kantin menyampuk..hai..main simbah2 plak..kesian bdk tuh..aku pandang je muka makcik kantin tuh..sambil aku berlalu meninggalkan Raja terkontang kanting keseorangan..

          Aku masuk ke bilik dan menuju ke katil aku..perut aku berbunyi la plak..baru rasa lapar..aku rasa puas bila aku buat mcm  kt Raja mcm tuh..tu la..tk dengar apa aku cakp sgt..Padan muka dia..hati aku puas..tp jauh dalam hati aku kesian bila aku lihat reaksi muka die di simbah air sirap td..Dia tk pernah marah,tk pernah jemu mengambil hati aku..dia berusaha,sentiasa demi aku..kenapa aku layan dia mcm tu..aku tk sepatutnya..mengapa...??? Tp aku hanya mampu termenung..rasa melampau plak aku memperlakukan Raja begitu..Naimah dtg menyergah aku..hah !!! mcm mane..? best tak ? naimah tergelak2 di tepi aku..Diam boleh tak, !!!!   jerit aku..aku dh simbah dia dgn air sirap dh td..padan muka dia..Naimah tiba2 bgn..ape yg kau buat ni da ???  kesian dia tau..kalau la si raja tu nakkan aku aku la insan yg pling bertuah tau..masalah nya dia nakkan kau..dan kau layan dia mcm tuh..tk patut la..kau tkde perasaan ke ? ape perasaan kau kalau org yg kau sayang buat kat kau mcm tuh ? naimah marah dgn apa yg aku buat pd Raja..bgnya Raja tu sgt baik..perfect..dan aku tk sepatutnya layan Raja mcm tu..lgpon raja tk buat apa2 pon..dia cuma duduk depan aku saja..

            Kata2 naimah buat aku sedar yg aku sudah keterlaluan..Aku melebih lebih..tk sepatutnya aku buat mcm tu..ape yg harus aku buat ? Aku kena mintk maaf dgn si raja..aku kena buat sesuatu..ahhhhhh!!!...tension....Mlm tu aku tidak lena..fikiran asyik ingt raja kena simbah dgn air sirap..  aku rasa nk  cept2 je  pagi..satu kerja pon tk boleh buat..perasaan aku rasa pelik..muka raja asyik teringat..aku tk boleh lupa lg matanya yg terkebil2 menahan air sirap dr masuk ke dalam matanya..hbs bju..tidak sedar bila aku lena..sedar2 bunyi loceng pg..Cepat2 aku bgn..sembahyang subuh dan meneruskan rutin2 biasa..Rasa tk sabar aku ingin mohon maaf pd raja..kelas berjalan seperti biasa..Aku meninjau ninjau tkut raja lalu di depan kelas aku...tp aku tidak nampak kelibat si Raja tu..kenapa aku tidak nampak kelibat raja. ????  .Rasa nk cepat2 je loceng rehat bunyi., aku nk pergi cari si Raja nih..aku nk mintk maaf....

               Loceng rehat berbunyi nyaring..aku cepat2 meluru ke kelas Raja..aku tk akn berlengah walau seminit pon..perasaan bersalah aku pada raja memang tk boleh di tahan lagi..Aku berselisih dgn kawan2 Raja..tp kelibat raja tk kelihatan..Kwn2 raja saling berpandangn..dieorg merenung ke arah aku..Aku rasa pelik..kawan2 raja seprti menunjuk nunjuk ke arah aku dan berbual2 sambil mengeleng kepala..Aku plak pantang tgk bila ade org yg mengumpat pasal aku..aku cuba bertanya kawan2 raja tu kot2 ternampak si Raja ni..Err,,,,nk tanya...Raja ade tak ? tk pasti plak sape nama kawan Raja ni..tp aku sering tgk dia kadang2 keluar makan bersama di kantin..rsa aku sekelas ni dgn raja..Hurmmm....saya tk nampak pon raja hari ni..dia tk dtg sekolah la..malas je dia menjawab soalan aku..sorang lg kawan raja mencelah , Ni kau punya pasal la...satu malam dia tk tidur tau..asyik termenung je..haisss,dia ni maki aku plak..mendidih plak darah aku.." apa aku plak..aku cuba menegakkan benang yg basah..walau aku tau memang salah aku..Ye lah...cuba la kau layan dia elok2 skit..dia tu separuh nyawa sayang kan kau..tp mcm tu plak kau layan dia..aku tunduk malu....ahhhhhh !!!...aku tension..kenapa si mamat ni dtg dlm hidup aku..aku tk kisah dia sapa..aku tk nk ambik tau pon pasal dia..aku malassss...!!!.....aku cepat berlari meninggalkan kawan2 si Raja..rasa cam nk blk je asrama dan jumpe si raja nih..aku geram je nk maki dia nih..pasal semalam sampai tk dtg sekolah..ape la nk jadi,..Aku tak makan...aku masuk kelas seperti biasa dan tamatkan persekolahan ku hari tu seperti biasa...Da jgn lupa latihan bola baling petang ni tau..aku tunggu kt padang pkl 3..jerit lily..Ok...dgn malas aku menjawab...

        Kringgggggggggggggggg........tanda sudah tamat persekolahan aku pd hari ini..Rasa aku..hari ini hari yg paling boring..aku tidk tau kenapa aku ada perasaan ini..rasa bersalah yg amat dan rasa marah yg sangat..Aku sendiri tidk mengerti..tp aku cuba sabar..Siap la kau raja...Aku cepat2 blk di asrama..Dlm pakaian sekolah aku terus ke dewan makan..aku beratur seperti biasa mengambil makanan..aku berlagak seperti tiada apa2..Tiba2 seorg budak laki2 tingkatan satu dtg mebawa sepucuk surat buat aku..Kak....Abg Raja bg.....terkejut aku....dan kandungannya...

Salam sayang ku....

aku tau, diri aku tidak layak memilikimu...Aku juga tau aku tidak selayaknya mendapatkan mu...
Tapi aku puas kerana pernah meinyintaimu..Aku tidak pernah berhenti dr menyintai........
kerana perasaan aku tidak boleh di bohongi..
Tp untuk menyinta,aku terseksa...kerana kau tidak bersama....

Oleh itu sampai disini saja kisah cinta aku....
aku berjanji tidak akn menganggu hidup mu....
Maafkan segala ketlanjuran cinta aku...
janji aku...aku tidk sesekali melintas dihadapan mu...
Aku buat keputusan untuk keluar dr asrama..
esok kau tidk akn lihat aku..
semoga kau berbahagia pujaan hati ku...
Kau akn ttp berada di dlm hati ku..

Yg ikhlas menyintaimu...

Raja...........

Aduhh....nk mengalir air mata aku...aku tk menyangka begitu seriusnya si Raja ni gilakan aku...aduhhh...apa yg harus aku buat....aku kena cari dia....aku kena mohon maaf pd diaa.......Raja maafkan aku.....

Tunggu episod seterusnya.....

Tiada ulasan: