Rabu, 20 Jun 2012

Cinta terhalang......


Mengapa ada rasa jika terbatas..
mengapa ada rindu jika tidak terbalas...Aku bosan...aku bosan dgn gumaman ku...
Aku buntu dgn rindu ku yg tidak bertepi ini..
Mengapa kau hadir dalam hidup ku ? mengapa sekarang..mengapa tidak satu ketika dulu...
Sakitnya perasaan bila menyanyangi diri saorang yg sudah di miliki...

Perasaan mendalam ku alami hanya aku sendiri yg mengerti..
Kesempatan memadu kekasih bersama..tidk pernah aku rasai..
Hanya perasaan tinggal rasa yg semakin basi meninggalkan diri ini..
mengapa cinta sering hadir bila saja tidak di minta..
mengapa juga sayang hadir tanpa mengenal siapa orangnya...

Salah kah aku ?
bengong kah aku ?
mengapa ada rasa yg wujud sedangkan aku tidak lansung meminta...
mengapa ada rasa di kala aku telah merasa semua ini di dunia...

Pahit,pahit kurasa...tiada akn siapa2 yg berani merasa seperti mana aku rasa....
Tidak akn siapa2 berani menanggung apa yg aku tanggung...
sgt aneh perasaan nya...kenapa ini yg ku lansung tidak pinta...
Tapi indahnya perasaan menyinta itu juga hanya aku dan rohku saja memahaminya...

Biar cinta terhalang...
biar rindu tersekat...
biar destinasi bukan di tempat sepatutnya...
karena aku tau...siapa yg merasa dia akn merana
merana kerana tidak berjumpa sang pecinta seperti aku
merana karena terhalang nya cinta suci itu...
Merana karena tidak sama sekali mendapatkan aku...

lantas apa yg harus di lakukan oleh org2 yg merana ??
seharusnya sadar karena bukan senang rasa terhalang itu..
bukan senang rasa di halang itu..
amat indah...amat syahdu...
Hanya insan yg benar2 tau.....

Hanya yg benar2 tau........

Nukilan rasa...
Aida amer

Tiada ulasan: