Rabu, 20 Jun 2012

Hari Bakar Quran Akan Di Sambut Di Amerika Pada 9 Sept!

(CNN) - Sebagai protes dari apa yang mereka sebut "agama dari syaitan," sebuah gereja nondenominasional di Gainesville, Florida, rencana akan menjadi tuan rumah "International Burn Hari Quran" pada ulang tahun yang kesembilan dari serangan September 11 September 2001, .

The Dove World Outreach Center berkata menjadi tuan acara untuk mengingati 9 / 11 mangsa dan mengambil sikap terhadap Islam. Dengan promosi di laman dan halaman Facebook, itu menjemput orang Kristian untuk membakar kitab suci umat Islam di gereja 18:00-9:00

"Kami percaya bahawa Islam adalah syaitan, bahawa itu menyebabkan berjuta-juta orang untuk masuk neraka, itu adalah agama menipu, itu adalah agama kekerasan dan itu terbukti beberapa kali lebih banyak," kata Pastor Terry Jones CNN's Rick Sanchez dahulu minggu ini.



Jones menulis sebuah buku berjudul "Islam adalah Iblis," dan gereja menjual cawan kopi dan kemeja memaparkan frasa.

Muslim dan Kristian lain - termasuk beberapa Quaker - berjuang inisiatif.

Gereja melancarkan saluran YouTube untuk menyebarkan mesej tersebut.

"Maksud saya bertanya pada diri sendiri, adakah anda pernah benar-benar melihat seorang Muslim sangat senang Ketika mereka sedang di jalan ke Mekah?? Saat mereka berkumpul bersama di masjid di tingkat? Apakah itu kelihatan seperti agama yang benar kegembiraan?" Jones bertanya di salah satu posting YouTube nya.

"Tidak, untuk saya ini nampak seperti agama syaitan."

Kumpulan advokasi Islam Council on American-Islamic Relations meminta agar umat Islam dan orang lain untuk menjadi tuan rumah "Berbagi" Quran makan malam untuk mendidik awam selama sebulan awal puasa Ramadan di bulan Ogos. Dalam siaran berita, kumpulan itu mengumumkan kempen untuk memberikan 100.000 salinan Quran untuk tempatan, negara bahagian dan pemimpin nasional.

"Muslim Amerika dan orang lain dari hati nurani harus menyokong usaha pendidikan yang positif untuk mencegah penyebaran Islamophobia," kata juru bicara CAIR Ibrahim Hooper di keluaran.

Persatuan Kebangsaan Evangelis, payung bangsa yang terbesar kumpulan Quaker, mengeluarkan kenyataan mendesak gereja untuk membatalkan acara tersebut, amaran itu boleh menimbulkan ketegangan di seluruh dunia antara kedua-dua agama.

"Memanggil Nae pada anggotanya untuk mengembangkan hubungan kepercayaan dan menghormati dengan tetangga kita dari agama lain diciptakan Tuhan. Umat manusia menurut gambar-Nya, dan kerana itu semua harus diperlakukan dengan martabat dan rasa hormat," katanya dalam kenyataan itu.

Dove's Laman Facebook, ditetapkan untuk acara September, mempunyai lebih daripada 1,600 peminat.

"Api kekal adalah satu-satunya tujuan Quran dapat menyebabkan orang, jadi kami ingin meletakkan Quran di dalamnya [tempat] sic - api!" laman Perkataan.

Tapi kumpulan lain Facebook dengan lebih daripada 3,100 peminat mengatakan berdiri "melawan intoleransi yang tidak menghormati dan orang-orang ini bukan untuk orang-orang Muslim" dan mendorong orang untuk melaporkan Laman Dove's ke Facebook.

Penargetan kumpulan lain yang mereka sebut "kafir," pusat Dove juga hosting protes terhadap Gainesville Walikota Craig Lowe, yang gay, pada hari Isnin di Gainesville's City Hall. Kumpulan itu sebelum berjuang - tidak berjaya - untuk menggelincirkan kempen pemilihan Lowe's.

"Kita protes penyimpangan seksual kerana Alkitab protes itu. ... Apa yang diterima untuk kepimpinan saat ini menjadi diterima masyarakat besok," kata gereja dalam entri blog-nya tentang acara tersebut.

Lowe dan tokoh kerajaan lain dan media menerima e-mel dari gereja tentang peristiwa itu, The Sun melaporkan Gainesville. Lowe tidak peduli dengan acara hari Isnin.

"Aku punya hal-hal lain yang harus dilakukan," katanya, Laporan Ming

Di halaman depan pusat Bantuan itu, berdampingan dengan tanda baca "Protes Ogos 2, No Homo Walikota, City Hall," berdiri bukan hanya satu, tetapi tiga tanda-tanda bantalan slogan "Islam adalah syaitan."

Salah satu tanda-tanda - yang membaca "Islam" di satu sisi, "Iblis" di sisi lain - telah dirosakkan. Pada minggu terakhir blog nya, gereja mengatakan tanda akan digantikan.

"Ini milik peribadi dan vandalisme adalah kejahatan di Amerika," kata blog. "Dalam Islam, banyak tindakan yang kita anggap sebagai kejahatan didorong, dimaafkan atau berlindung di bawah ajaran Islam dan amalan, walaupun Alasan lain untuk membakar Quran .." Gile betul la..nampaknye kena buat hari bakar kitab2 dieowang plak....

Tiada ulasan: