Rabu, 20 Jun 2012

Trip ke Perak Gua tempurung

 Dalam satu hari we all decide nk pergi banyak tempat nih..kire cam tour jgk la..tp satu negeri je la..perak..hehe..pas je Kellie's castle..next place yg kena pergi Gua tempurung..bile tgk internet kata tempat tu patut pergi bile kite bercuti di perak,so ape lg..as usually,set gps terus pergi Gua tempurung,,

                   Gps ni punye la old timer btul..die pegi bg jalan lama nk ke Gua tempurung..jln tu jln kampung..masa we all masuk ikut direction gps tu agk pelik la sbb cam tk logik je..jalan kecik muat satu kereta je..hbs je jalan kecik jalan ats jalan batu plak..hbs kotor kereta..hehe..tp yg bestnya..kiteorg sgt dekat ngan bukit2 n ade satu tasik besar kt tepi jalan tuh..Subhanallah,memang cantik sungguh ciptaan Allah..sambil dengar lagu2 Dayana..memang terbaik la..finally dlm 10 minit ikut jalan batu tuh sampai la entrance Gua tempurung..cantik sgt..tgk gambar2 kt bawah ni ya.


 besar tasik nih..memang lawa...sejuk mata memandang....


Subhanallah....



 kiteorg ambik tour 1..seb baik la,..tangga die memang banyak ,.kalau tkde stamina memang semput jugak lah..tp pemandangan kt dalam gua tu memang cantik...Maha suci allah yg menciptakan langit dan bumi..


Dayana teruja bile masuk sini..




 Ank tangga die boleh tahan banyak la jgk..part turun tkpe lg..kalau part naik adehhhh.....memang pancit...


Pose terbaik dr kami....


 cantik kan ????


Bdk dalili ni..hehe...tkde keje mesti nk buli org je ye...hehehe...sian dayini...

Kiteorg berhenti di satu persinggahan ni..memang pelik la..bile duduk situ angin nya berangin cam kipas ,tp lg kuat la..tempat tu berangin bila tk hujan je..bila hujan angin tkde,..katanya angin tu dtg dr entrance gua...tp kiteorg tgk cam pelik la,ye la..kiteorg dh masuk dalam gua,.entrance plak kt bawah jauh sgt....maybe entrance atas kot..tp best gile..berpeloh2 je kena tiup angin,.cam nk bawak tikar picnik je terus kt situh...



Dh turun dh....



 Masa nk kuar gua dh nih...


kt laluan tu bawah die ade air yg mengalir..mcm sungai kecik gitu..memang cantik..ade makcik2 yg berkelah n mandikan ank kt situ...
  
Masa ni dh petang..dalam pkl 4 lbh gitu la..letih la jgk...tp memang seronok..tunggu mane lg we all nk pergi.....
 ..

Tiada ulasan: