Rabu, 20 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 14 )

Aku masih lagi termenung,terasa seperti ape yg berlaku hanyalah sebuah mimpi..tak perasan pulak itulah sebenarnya realiti yg harus aku alami..Sgt berat ape yg aku alami selama ini..Tp hanya berbekalkan kekuatan dan yakin pada kekuasaan Allah,aku yakin setiap masalah akn ada jalan penyelesaiannya..Yati masih membelek2 kertas sampah tanpa ada sbb yg tertentu..mungkin masih terkejut ngan ape yg amar cakap sebentar td..

          Amran cube mendekati aku.."Da..aku rasa masalah kau tu,besar jgk Da..apa2 pon kau ttp kena tabah dan terus berusaha..jgn sesekali mengalah..ada hikmah di sebalik ape yg trjdi...Kiteorg akn sentiasa menolong kau Da.." Amran cube meyakinkan aku..aku mengangguk.."Insyaallah...terima kasih kerana korang sudi bersama aku tika susah dan senang..Aku syukur dapat kawan2 mcm korg semua.." rasa bangga berbunga di hati kerana mempunyai kawan2 yg tk prnah letih menolong..Alhamdulillah,akn aku berjuang demi diri aku sendiri..Beribu2 persoalan yg hinggap di fikiran ku..Mengapa aku yg jd sasaran? mengapa aku yg jd sasaran selama ini dan bukan org lain yg mnanggung seksa ini? tp aku cuba kembali pada realiti..cube mempersoalkan apa yg telah terjadi slma ini..tetapi,setiap kejadian dan peristiwa sdh tertulis dan tersurat olehNya..

         Aku cube melupakan semua yg berlaku..aku cuba kosongkan fikiran aku..aku cube bertenang dan berzikir kerana bila aku brzikir,aku akn rasa aku kuat...Tiba2,aku terasa satu pelukan yg erat..rupe2nye Yati yg memeluk aku...yati cuba menenangkan aku..tk lama kemudian dalam 2 jam selepas itu,aku ternampak kelibat amar...Amar semacam letih bila berjalan ke arah aku.."Jom Da..aku bawak kau jumpe tok guru..."aku berpandangan dgn yati.."Jom lah.."desak amar.."Bbbaaikklah..."aku tergagap-gagap menjawab dan cepat2 berlalu meninggalkan dewan gelanggang seni..

             Aku,yati,amar dan amran tidak bercakap sepatah pon ...kami menuju ke rumah tok guru dgn menaiki van amran..aku jd takut nk tegur amar..aku nampak nafas amar turun naik..letih sgt nampak..mcm baru lepas lari 200 meter..aku hanya diam dan mulut aku terkunci...Setelah 20 minit perjalanan akhirnya aku sampai di rumah tok guru...aku nampak sekelompok murid2 tok guru yg masih lg berlatih silat di halaman rumah tok..ade sekelompok murid2 tok guru yg berkumpul cuba merawat ank buah tok guru..Katanya ank buah tok guru yg ni..ade sixth sense..boleh nampak cam si amar jgk...jd sejak ank buah tok nampak benda2 yg tk di ingini ni..dia jd tk keruan..sering tk boleh tidur malam..tk lalu nk makan..tk boleh buat kerja..asyik nampak benda tu pastu menjerit ketkutan..Kesian jugak bila tgk..ank matanya melalak ke ats..asyik meronta2..murid2 tok guru yg pandai,akn mengubat ank buah tok ni sampai ank buah tok ni berjaya mengawal perasaan dan diri..Amar menepuk bahu aku sambil brkata.."aku dulu mcm tu la..teruk lg..smpai tk boleh buat apa..sbb tu lah Tuhan tk bg manusia nampak makhluk2 halus..kalau kau nampak aku rasa kau pengsan terus tk bangun.." amar cuba mengusik aku.."jd kau blk rumah tok sbb ni la td ?"tanya aku pd amar.."a ah....aku kena pantau dan tgk ape yg ptut...bukan sorang Da..ramai yg macam nih..diorang ade kelebihan tersendiri..tp dieorg tk mampu mengawalnya..sbb tu jd macam ni.."

           Amar terus membawa aku naik atas rumah Tok.."Tok....inilah Aida.." Amar mengenalkan diriku kpade tok guru..tok guru memandang  mata aku..tanpa berkelip..tiba2 tok guru memejam kan mata bertakafur sejenak.,sambil mulut terkumat kamit membaca sesuatu..yg aku pasti ayat2 tu ayt Alquran..dalam 5 minit tok guru membaca sesuatu lalu di hembuskan ke muka aku..aku terkejut.."Dah...syaitan tu dh tk ikut kamu dah.." kata tok guru,td asyik bergayut je di badan kamu..." aku terkejut lalu memandang pada amar..sambil muka aku megerut marahkan amar kerana tidak memberitau..maklumlah,amar kan nampak..hurmm..geram plak rasa..amar macam tau je aku marahkan die..amar bisik pada aku.."kalau aku bgtau kau tk boleh diam nanti..mesti kau pengsan..." amar senyum sinis pada aku.."Baiklah..baik kite mulakan kata" tok guru..aku yg terpinga pinga masih lagi tk faham..takkan terus2 datang dan terus berubat..aku tk tau ape2pon..Aku cuba bertanya tok guru.."eeerrrr tok....nk berubat sekarang ke ?" tok guru dgn tegas berkata..,"kalau tk berubat sekarang lg teruk nanti..kite buat ape yg patut.." aku mengangguk...Tok guru memanggil ank perempuannya untuk membawa aku ke bilik perubatan.."amar,kau dah dpt kan semua barang2 yg tok nak ?"tanya tok guru pd amar.."Iye tok..semua sudah lengkap.."jawab amar..

     "Baik..kalau mcm tu kite boleh mulakan..."kata Tok..aku di bawa ke bilik perubatan dan di tukarkan bju untuk mandi bunga..menurut tok guru..aku harus mandi bunga bg mengembalikan semangt dan aura aku yg lama di kurung oleh makhlus halus..Bg tok guru..aku bagaikan mayat hidup...jika aku tidak berubat akn membawa mudarat yg lebih besar..mungkin aku tidak akn seperti insan normal lain..terpaksa menanggung beban org lain..Maknanya aku harus pulihkan semangat aku yg hilang. Setelah siap aku menyalin smua pakaian aku..aku di temani ank tok dan yati menuju ke bilik air..aku di mandikan oleh ank tok..bila saja air bunga dan beberapa ramuan lain yg di baca Ayt2 suci Al quran menyentuh ubun2 aku,sejuknya menyengat sampai ke tulang..aku mengigil kesejukan..baru saja segayung yg menyimbah badan aku..dh tk boleh tahan..aku meronta mintk di tangguh..yati pelik melihat keadaan aku..kau ni kenapa da ? soal yati. muka yati kehairanan..mane sejuk pon air tuh..biasa je aku sentuh.." aku yg mengigil tk menjawab apa2..ank tok menyampuk..kalau ade sesuatu dlm badan seseorg tu memang akn rasa sejuk sgt..macam air batu...Yati mengangguk baru faham...oooo katanya...

                 Setelah di mandikan dgn air bunga yg mcm air dlm peti ais td aku lap kan badan aku , aku memakai kembali pakaian aku td..Bau asap kemenyan menusuk ke dalam rongga hidung aku..sgt menyengat..dan aku benci bau kemenyan,,bau tu aku sering bau di sebelah rumah aku..kadang2 tepi rumah dan kadang2 seisi rumah..entah dr mana tp seakan2 ade org yg perasapkan kemenyan tuh..tp yg ini kemenyan tok guru yg nk ubatkan aku..Aku memejamkan mata aku...berdepan dgn tok guru aku di beritau semua arahan2 oleh tok guru..aku membaca ayt2 yg tok guru ajari..dan aku fokus kan setiap nafas aku...setiap hembusan nafas aku bersulam ayt2 al Quran yg aku baca..aku dapat rasakan badan aku panas...kesan dr bacaan aku dan tok guru menjadikan diri aku jd tk tenteramm...bila dlm keadaan kusyuk aku jd tidak sedar...tok guru berpesan...walau ape yg jd supaya aku sentiasa tutup mata aku..jgn sesekali bukak walau ape yg terjadi..dan aku di mintk fokus pada bacaan aku..jgn fikir apa2,,...kosongkan fikirn aku..yg lain2 pandai la tok buat..Tiba2 aku rasa yg amar sedang bertarung dgn sesuatu..semakin riuh dan bising bunyinya.. Dek kerana kekecohan yg berlaku sekeliling aku.aku cuba ingin membuka mata aku..aku nk lihat apa yg terjadi..tp bila aku ingt kembali pesan tok guru,aku tidak sama sekali membuka mata aku walau apa pun .

               Semakin lama semakin kuat..bagai tercampak campak amar ke dinding..Tok guru dgn suara nya yg keras terus melepaskan jurus2 silatnya...aku memang tk boleh nak sabar...tiba2..aku cuba beranikan membuka mata aku..Dan aku lihat..amar dgn Tok berhempas pulas menangkap makhluk2 yg bergayut di sekeliling badan aku..suasana seram tu aku tk boleh gambarkan.. makhluk2 itu akn di masukkan ke dalam botol..aku boleh nampak kelibat2 yg menyeram kan...bila saja aku bukak mata aku,  aku rasa pening yg amat sgt..tiba2 aku rasa di sentap dgn kuat....dan aku rasa aku di hempas dgn  kuat....aku pengsaannnnnnnnnnnnnnnn..............Apa yg jd pada aku seterusnya..apa yg akan terjadi pada aku seterusnya..Nk tau....tungggggggggggguu

Tiada ulasan: