Rabu, 20 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 12 )


Kami semua lansung berjalan menuju ke tempat minum bawah pokok tepi stadium kembali..Badan aku yg lemah kembali beransur ansur baik bila minum air yg di baca ayt2 Al quran oleh amar..Amar dan amran mengekori dari belakang...seribu persoalan bermain main dlm benak aku..mcm2..takkan aku nk kena tido n pindah blk  rumah mak kot..jauh nk berulang ke sana ke mari kerja..memang tak la..pastu kalau nk duduk rumah tu memang tk boleh la..melainkan rumah tu dh suci sepenuhnya...Asyik2 berjalan tk sedar yg kiteorg dh sampai kt tempat minum td..Amar menyuruh kiteorg duduk dan rilek..waktu tu dh magrib dh..memang tk elok duduk kt luar senja2 nih..tp lg tk elok kalau duduk dlm rumah yg berhantu cam tuh..memang gali kubur sendiri la..nasib makhluk halus ni memang tk boleh mencederakan atau memudaratkan manusia, melainkan die masuk ke dlm seseorg dan melalui org tu die boleh mencederakan kite..tp dlm cite excorcist tu aku memang tk faham..siap terlambung lambung lg..tp memang ade la kes2 terpencil mcm tu..

        Aku nampak Amar tgh bercakap cakap ngan amran..bunyi cam serius je..aku tk berani nk celah..biarkan dieorg bincang ape yg patut..Yati bisik kat aku,Da,..mlm ni kau tidur rumah aku la ya..aku hanya mengangguk,yg jd persoalan mane aku nk cari bju n alat2 aku nk stay umah si Yati nih..nk blk ambik tak la kot..Yati cam boleh agk je bile aku mengerutkan muka aku..Ala..kau boleh pakai je bju aku..ape susah..jgn risau la ..aku mengangguk...Aku bgn dan mendekati amar..amar,kau tk nk bgtau ke ape yg jd ats rumah aku td soal aku,...amar mcm serba salah nk bgtau.,.die saling berpandangan dgn amran..kalau aku bgtau kau janji kau akn tenang..boleh ?? tanya amar..Aku hairan campur risau..ape yg tenang dan ape yg teruk sgt sampai aku nk kena hadapi smua nih..seriously aku memang letih dgn semua ni..biasanya hidup aku ok je sebelum benda2 yg tk elok dtg menyerang hidup aku..tp aku kena tabah dan redha, segala ujian Allah berikan pd aku..ade hikmah di sebaliknya...

      Da, aku nk nama penuh kau dan nama ibu kau..aku kena jumpe tok guru silat aku..nanti aku bgtau kau blk..pinta amar.." Amar,nape kau tk cakp je ape yg jadi sebenarnya..,aku nk tau" rayu aku..amar tunduk.."mcm ni da..aku sebenarnya kena fikir banyak kali sebelum bgtau kau.., benda ni memang besar bg aku." sungut amar, ".Amar,aku kena tempuhi walau ape pon yg jd, .bg aku , aku takkan mengalah selagi aku belum jumpa jalan penyelesaian, lgpon tkde benda yg tk boleh selesai kan" ? tegas aku. Amr memandang muka aku dgn penuh yakin.Kalau mcm tu, bgs lah...esok kite jumpe tok guru aku" Da !!! tiba2 yati mencelah..jom la kite blk dulu...dh lewat dh ni...esok kite cerita lg..lgpon kau mane boleh duduk luar lama2..aku cube mengelak sbb aku nk penjelasan dari amar pasal ape yg jd td..Sabar la ti , pinta aku..tkpelah lgpon amar kan ade ni,  yakin nya aku cakap, Amran dr td je aku tgk diam..tiba2 budi mencelah..".jom makan.,.aku lapar la sambil mengosok perut , yati mengeleng kepala mengeluh "kau ni memang tkde keje lain kan " tnya yati,budi mencemik..Kak,nasi goreng kampung telor mata satu,order budi....baik , cepat je akk kedai tu jawab....

                Ok lah Amar,amran.aku blk dulu la ye..aku kena bawak aida blk..risau aku kang jd kat aku mcm hari tu..Amar mengangguk..yati terus mengheret aku tinggal kan aku seribu pertanyaan..esok kite jumpe tempat biasa ya,jerit yati...aku terus masuk dlm kereta....geram pon ade dgn si yati ni..tp btul la..kalau lg tunggu lg la aku tk boleh nk tahan..asyik nk tau je ape yg jd..malam pon makin gelap..memang tk elok la..hurmm..aku akur..Esok aku akn story panjang2 ngan amar..

                  Kereta yati memecut meninggalkan hiruk piruk kesibukan di senja hari..membuatkan ku termenung seribu pertanyaan yg berlegar bermain di minda, membuatkan aku sendiri resah..sifat ingn tau begitu tebal, tp aku kena gagahkan diri..sabar..sambil risau sambil aku berzikir semoga hati aku tenang..entah bila masa aku sendiri tidak sedar yg aku tertidur..antara sedar atau tidak satu susuk tubuh yg besar berada di depan aku..bau busuk menerjah ke hidung aku..suara garau dengusan makhluk di depan aku membuat kan seluruh tubuh aku bergetar..makin dekat seperti hendak menindih badan kerdil aku..segala ayt aku baca..ape saje yg terlintas...tp bau n suara garau itu masih kedengaran..tiba2 aku terdengar suara itu dgn keras berkata..KAU MILIK AKU.......dengan terkejut aku tiba2 tersedar..peluh mengalir di dahi aku..memang seram..tk boleh ku lupa suara itu....Yati terkejut bila aku berbingkas hendak bangun..membuatkan die brekkan kereta ke bahu jalan...Da !!!! sergah dia..ape yg jd ??? tanya yati.....mengucap da..istighfar banyak2..aku termengah mengah letih dan terpinga2..antara mimpi dan realiti..aku sendiri tk pasti...Aku ..aku..aku mimpi ke ? tanya aku pd yati...mungkin kot jawab yati....fuhhh keluh aku...Jom la kite blk,aku cube menenangkan yati..kau tk pyh la risau ya pinta aku..aku ok...aku cuba yakinkan pd yati..tkut die jd tkut plak kalau die tau ape yg jd..aku cuba tenang...yati pandu kereta perlahan lahan blk ke rumah..Kau rehat la da ya..kau letih tu..yati cuba menenangkan aku..tk sabar rasanya menunggu hari esok...nk tau ape sebenarnya yg berlaku ??? tungggggggggggggu

Tiada ulasan: