Rabu, 20 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 7 )

Salam..terlebih dulu sejuta maaf di pohon buat follower yg tk jemu2 menunggu kisah n sambungan seterusnya..maaf di pinta kerana kesibukan membataskan waktu untuk menulis..( nk kena ade mood sebenarnya) hehe...ok2..back to the story..
    
                  Sedang asyik melayan perasaan.terdengar satu panggilan telefon..dgn pantas aku meluru dgn harapan sama dgn ape yg aku dengar..Suara lemah itu memberi salam..sgt lemah..terketar ketar cuba untuk bercakap..Ddddda....tolong k.yam dda...terketar n tergagap gagap...aku dgn cemas cube mendapatkan k.yam supaya bertahan..k.yam !!!!!...mane k.yam pergi..puas saya cari k.yam...saya risau kak..Tuhan saja yg tau..senyap aku dengar dr gagang telefon itu..hanya dengus suara lemah dr k.yam...k.yam !! ,k.yam!!!! ,k.yam !!! ....tp tk semena mena gagang telefon itu di letakkan..aku rasa mungkin k.yam pengsan di sana..dgn cepat aku bergegas menuju ke rumah k.yam...
            
                       Bersama kakak angkat aku pergi ke rumah k.yam..sampai je di sana terus aku naik atas rumah,tnpa memberi salam..aku lihat ade bebrapa org ustaz kt sana..cube merawat k.yam..Ustaz menahan aku dr menyentuh k.yam..die memberi isyarat supaya aku duduk n bertenang..aku di heret oleh kakak angkat aku di sudut tepi ruang tamu..kelihatan muke k.yam sungguh pucat..badan k.yam lembik..setelah lebih kurang 30 minit,ustaz2 membaca ayt2 alquran n seperti menjalankan satu rawatan pd k.yam,aku mula tgk ade perubahan pd k.yam..badan die dh boleh bergerak..
               
                Adik die dtg n bgtau..semasa die duduk memasak di dapor,tetiba terdengar enjin kereta k.yam di hadapan rumah,die terus berlari ke hadapan rumah mendapatkan k.yam..masa tu k.yam dh terhoyong hayang lemah..tanpa cakap banyak,k.yam dapatkan telefon rumah n terus menghubungi aku..walau di tahan oleh adik die..die cube untuk bercakap..tp baru je sepatah 2 bercakap k.yam dh pengsan..itu yg die call ustaz2 yg pernah berguru bersama k.yam supaya dtg melihat keadaan seterusnya merawat k.yam..
            
              Aku yg tunduk terasa tiba2 badan lemah n kelam..tk tau kenapa..tp memang pelik je rasa..Ustaz yg berdekatan dgn aku tu terus dapatkan aku dn menyuruh aku meminum air yassin yg di baca semasa merawat k.yam td..setelah keadaan kembali normal..ustaz td menceritakan pd aku ape yg terjd pd k.yam..setelah ustaz itu berkomunikasi dgn alam ghaib,.ini la alkisahnya..

               Semasa k.yam membawa syaitan dlm botol tu die letak botol dalam kereta ats kerusi sebelah seat driver,die menuju ke tasik di satu pantai di Tumpat,entah mcm mane die terjatuh dlm satu lubang yg dalam..seb baik tk bocor tayar je..masa tuh dh dekat 3 lebih pg dh..die keseorangan...botol yg berada ats kerusi tu, tercampak di bawah..maybe botol tu terhentak dan penutup plastik tu terbukak...start dr situ la k.yam bergelut dgn syaitan tu..bile dh terlepas syaitan tu lg ganas..tambah2 plak k.yam tgh drive,so tumpuan tu terganggu la..mane nk jaga stereng lg..k.yam baca surah2 untuk menghalau syaitan tuh tp kuasa syaitan tuh melebihi bila badan die lemah..akhirnya k.yam terbabas melanggar sebatang pokok..tp rempuhan itu tidk la terlalu kuat...cuma ekoran dr pada itu kereta k.yam kemek n tk dapat dihidupkan..Dr situ la..syaitan durjana itu cube menindih k.yam..dengan dahsyat die cube mendominasi..K.yam cume mampu membaca ayt2 suci alquran,manakala badan die semakin lemah...

                 .Ustaz tu kata..syaitan itu menyumpah k.yam kerana mengagalkan rancangan untuk membalas dendam pd aku..kirenya k.yam telah mengagalkan segala yg di rancang oleh tuan die..Dan syaitan itu berkata die tk puas selagi die tk capai ape yg die impikan..bile aku dengar,berdiri bulu roma aku...terasa tkut plak..tp aku gagahkan iman..Ustaz dapt membaca gerak mata aku..die cume berpesan..takutlah kamu pada Allah sahaja..sesungguhnya hanya allah yg berkuasa ke ats makhluk2 nya..Awk jgn risau..saya dh baca ayt pelindung untuk awk..saya akn cube tolong dgn izin Allah...bila ustaz cakap cam tu tibe2 ade satu angin kuat meniup muka aku...tiba2 aku terasa mcm aku tk pasti berada di mana....Nk tahu kisah selanjutnya...tunggggggggu

Tiada ulasan: