Rabu, 20 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 6 )

Hati rasa gelisah,tk saba nk tau ape yg terjd pada K.Yam..pergi rumah kak yam tkde..tanya ank die ank die ckp tk blk lg..rasa cam nk buat laporan polis pon ade..tp kakak angkt aku soh relax dulu..saba..maybe k.yam akn blk nanti..sementara menunggu plak..hati ni sentiasa berdebar debar..Diri sendiri rasa mcm ade org yg ekor je..kadang2 tkut tu boleh menguasai sepenuh hati..Itu lah kerja syaitan..Misi die dh berjaya..tk lepas2 menyesatkan manusia..
           
 Sudh 2 hari K.Yam tk blk..tunggu punye tunggu, tibe2 ade phone dr ank die..mengatakn k.yam sudh selamat blk ke rumah...tp keadaan nya lemah..aku n kakak angkt aku bergegas ke rumah k.yam..tanpa berlengah..Sampai je di rumah K.yam aku terus beri salam..perasaan bagaikan nk terjah je cepat2 nk jumpe k.yam..ade 2 org ustaz di rumah k.yam..Kyam dgn lemah memandang ke arah aku..aku pelik n hairan ape sebenarnya yg terjd..Ustaz bgtau aku die jumpe k.yam tepi tasik kt sebrang Tumpat..dlm keadaan yg tk sedar diri.,ni mesti ade kena mengena dgn upacara pembuangan makhluk halus dalam botol nih..tk lain tk bukan..K.yam cakap nanti akk cerita bile keadaan akk dh baik..sekarang memang die tk boleh nk bercakap.. K.yam ade pesan..jgn  kluar rumah waktu mahgrib..Bahaya...
             
 Hati ini risau n tertanya tanya ape sebenarnya yg terjadi pada K.yam..setiap hari kepala aku pening..tambah2 waktu maghrib..waktu tu waktu punck keluar segala setan2..sbb tu org tua2 marah kalau kite berjalan malam..tambah2 waktu maghrib..badan aku panas..tp nasib baik mimpi2 ngeri yg slalu saja menemani tidur tiada lg kini...bile aku ingt blk muke k.yam tu kesian..wajah redup die nampak sgt tidk bermaya...sgt lemah..Ustaz ade bisik masa kt umah K.yam td..mungkin K.yam ni kena sorok kt makhluk halus kot..Kalau la btul memang logik la..2 hari hilang..nasib baik setan tu pulangkan blk k.yam...buatnye die sorok selama lamanya,ade pernah kena sorok tk blk sampai bile2..kampung aku dulu aku masih ingt lg cerita org2 kampung selalu sgt bgtau kt bdk2 kt kampung..jgn main2 kt luar waktu mahgrib..kang kena sorok kat hantu kopek baru tau..pernah terjadi pon..bdk kampung aku yg kena sorok hantu kopek..die boleh nampak org kampung dok cari n sebut nama die, semua org2 tk nampak die..Ajaib btul....

         Sementara itu aku yg berada di rumah rasa hati gelisah..risau n berdebar debar..puas cube  tenangkan diri sendiri tp tk boleh..setiap saat mcm ade org yg perhati..ade satu malam bile tgh tidur..dengar org berborak di ruang tamu..kadang2 dengar ade org mandi la..adess....tambah lg aku sering kesorangan...Perasaan sunyi dan tkut tu bertambah kalau ade je mayat baru yg bermalam di rumah mayat,mcm2 mayat la..kebanyakan mayat yg tidk dituntut oleh family..mcm mayat kena bunuh,rogol,pesakit AIDS,org2 tua,org2 gila..tkde waris..kadang2 lama la jgk duduk dlm bilik mayat tu sebelum di tanam..kalau sampai je part mandikan mayat,bau darah tu.hamis semacam je..segala air2 nye mengalir masuk ke parit sebelah rumah..Kalau yg kafir plak..kain kapan tu die letakkan tgh2 pagar rumah n di bakar..segala asap2 masuk ke dalam rumah aku..Kalau nampak kelibat2 ni jgn kata la..selalu sgt..
  
             Tengah2 sedap melayan perasaan,tetiba ade call masuk...Helllo....kedengaran suara mcm aku kenal..lemah je bunyi nye..hhhhhhaaallloo....nk tau sape yg call.....kena tunggggggggguu  sambungannya.....

Tiada ulasan: