Rabu, 20 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 16 )

 Suara garau itu meyeramkn...seribu persoalan siapakh milik suara yg garau itu..sepertinya sangat takut dan sangat sakit...Aku cuba menenangkan diri aku...kerana aku masih lg dalam keadaan yg tidak pasti dan sedar spenuhnya.....aku cuba berzikir dan lupakan apa yg baru saja terjadi....tp bayang makcik tua yg memegang tongkat itu masih terbayang di hadapan aku..Kali ni mukanya agk bengis,,taring nya sgt panjang...rambutnya kusut masai....di pipinya keluar ulat2 yg besar2 bersama darah dan nanah..memang seram...bayang mukanya makin dekat mendekati muka n diri aku.....Aku cepat2 pejamkan mata...nk lari badan aku masih lemah...cume aku mampu memejamkan mata n berdoa smoga bayang2 itu tiada...Dalam hati ku hanya ayat2 suci yg di ajar oleh tok guru sentiasa aku baca n baca...Tiba2.......Da..!!!!....satu tgn hinggap ke bahu aku....aku bukakan mata aku dan aku tgk yati cube mengejutkan aku..."  Da....apa yg jd ni...kau meronta ronta aku tgk...kau mimpi lg ke "  tanya yati...Aku tersedar ...Yati !!!...ah....aku mati2 ingt kau mkcik tua tuh...adehhh....seb baik kau datang..." kalau tk ape la yg akn jd nanti...

             " Aku datang nk tgk kau..sbb amar dh kata kau ok...aku dtg la..tgk2 kau meronta ronta cam kena sawan je.."Jelas yati.." eh ya ke...akku...akku..hurmm...ntahlah....mcm mane aku nk bgtau kau ya...aduuhh...takpelah aku bgtau lain kali ya...." aku cube mengelak..Yati cube membangunkan aku dr tidur...lalu memimpin aku ke luar bilik...Lengang aku lihat ruang tamu rumah tok..tkde hiruk pikuk mcm td...smua aku tgk berada di bawah tgh berkumpul....agk nya Tok guru ade sesuatu nak di bincangkan....Aku melihat dr jauh...." Da..kau dh boleh balik kot..yati cube meyakinkan aku...Tapi aku nk amar dan tok jelaskan dulu pada aku apa sebenarnya yg terjadi...dieorg janji nk bgtau aku nanti....aku memang tk puas hati..selagi aku tk dpt tau apa sebenarnya yg terjadi...Rayu aku pada yati.  " Da..aku rasa baik kite balik dulu..lgpon kau pon letih..pucat aku tgk muka kau...dh ok nanti kite dtg balik.." Yati cube memujuk aku....bila difikir fikir btul jgk kata yati..tp hati aku ni tk boleh...nak tau jgk2 ape yg terjadi pd diri sendiri....Tiba2 ank tok guru dtg dekat aku..." akk, akk  balik la dulu ya...Tok tgh ade mesyuarat dgn ank2 buah dia...nanti dh ok akk dtg balik." .pinta ank tok guru...." Aku dan yati saling berpandangan.Aku akur....terpaksa la aku balik dulu....." Yati..jom la...kite balik dulu...Dalam hati aku ,tuhan je tau...aku nk tau sgt ape yg terjadi...aku nk sgt tau sapa sebenarnya makcik tua tuh..kenapa dia sering hadir dlm bayang aku....adekan sesuatu yg berkenaan dia ade kaitan dgn aku....Pelik2..tp aku mesti selesaikan jugk...

            Aku dan yati meminta diri dr Tok guru dan Amar.."Tok, Amar,kami balik dulu la ek..nanti kalau Tok senang...tok bgtau la bila nak jumpe...aku cube kenyitkn mata aku pd amar..tandanya Amar mesti jumpe aku selepas ini...untuk jelaskan ape yg terbuku di hati aku...Amar memandang aku sambil mengangguk....kami balik dulu ya..Terima kasih Tok..." Tok guru memesan supaya aku amalkan ayt yg tok ajar..zikirkannya di dalam hati...jgn sesekali abaikan...aku mengangguk tanda faham dgn ape yg tok guru jelaskan...Terima kasih banyak Tok...insyaallah saya akn lakukan...Tok guru memandang aku sambil senyum...

                    Deruan kereta yati memecah meninggalkan rumah Tok.." Da, mlm ni cam biasa la..selagi kau tk sembuh..kau tidur je rumah aku..." yati semacam mengarah la plak..aku termenung jauh...fikiran ku kosong...tak tau ape yg aku fikir...yg ada hanya perasaan aku...tp perasaan yg tidak ade ape2 rasa..aku rasa sepi sgt....semua gambaran family menerjah ke benak aku..Aku rindu mak ayah..adik2...tp aku tk boleh nk bebankan dieorg...aku tk bgtau pon dieorg aku sakit..aku tk mau susahkan mereka semua...Biar aku rasa...drpd mereka susah biar aku saja yg rasa...Tiba2 air mata aku mengalir..Tanpa sedar....Yati cube menegur aku,..." Da....kau ok ke ??? tanya yati....aku hanya menunduk sambil menyapu sisa2 air mata yg mengalir..makin lama makin laju air jernih turun membasahi pipi aku..hingga aku teresak esak tidk bisa menahan...Yati memberhentikn kereta di bahu jalan.." Da..aku tau kau seorg yg tabah...dan aku yakin kau mampu menempuhi semua ini....Aku doakan kau sembuh seperti sediakala...kau sabar ek.." pujuk yati....Aku hanya terdiam....aku rasa aku kesorangan....tiada siapa2 yg tau apa aku alami..amat sukar perasaan itu....

                        Yati memeluk aku....dan mengosok belakang aku supaya aku tenang....Aku rasa di hargai dan bertuah dpt kawan mcm yati..." dah2...kau jgn nangis ya....kite balik ya.." .pinta yati...Yati memecut keretanya. aku yg masih lg terkedu...air mata aku kering...Yg ada hanyalah sisa2 melekap di pipi....Aku berdoa semoga aku akn sembuh seperti sedia kala...dan aku panjatkan segala kesukaran ini pada Allah...dan sesungguhnya Allah maha mengetahui segala....Jgn lupa saksikan sambungan nya.....berjayakah aku di selamatkan oleh ilmu hitam ini..???? bagaimana kah ceritanya dgn makcik tua tu..???  tunggguuuu

Tiada ulasan: