Rabu, 20 Jun 2012

Kisah Seram Rumah sewa tepi rumah mayat...( part 15 )

Keadaan jd semakin teruk dan tidak keruan..kekecohan melanda dlm bilik tok guru..Mata aku dh tk boleh pejam lg dah..bila aku dh rasa sgt tk boleh nk tumpu pada diri sendiri..aku hilang kawalan..rupa rupanya..bila ku bukak mata aku..aku hampir2 terapung ke ats..aku sendiri tidak faham mcm mana boleh terjadi.,.bg aku sangat tidk logik,..Hanya Allah saja yg tau..Aku terhempas ke dinding bila saja aku buka mata aku..Suara Tok guru dgn keras melaungkan Allahhuakbarrr......aku terasa hempasan menusuk ke tulang..memang sakit sgt..tenaga yg kuat...hampir aku nk pengsan...tp amar dan ank tok guru cepat2 memegang aku..menepuk pipi dan mnggoncangkan badan aku..mengelakkan aku supaya pengsan..kalau aku pengsan teruk aku nanti...

           Tiba2 satu suara keras bertempik dgn kuat...memang lantang.....aku masih lg terngiang tempikan yg aku takkan lupa sampai ke hari ini...kelibat2 dan lembaga2 yg menyeramkan  berlegar legar di bilik tok..mancari jalan ingin melepaskan diri masing2..Sedangkan tok dh pagar tempat tu awl2 lg..tidak akn memungkinkan makhluk2 itu lari...Hanya menunggu masa di masukkan ke dalam botol yg di sediakan...
Amar dgn pantas melepaskan jurus2 ke makhluk2 yg masih lg berlegar legar itu...mengumpul smua makhluk2 itu untuk di tempatkan ke dalam botol...Dan yg paling mengejutkan aku...tengah2 mcm tu aku boleh ternampak satu susuk yg aku pernah nampak sebelum ini....terkejut bila aku lihat susuk itu berada bersama sama mahkluk yg lain2...

          Ya  !!!  dan aku pasti...makhluk yg aku tgk tu tk lain tk bukan makcik tua yg memegang tongkat yg sering memerhati aku dr rumah mayat tempoh hari..Ape kaitannya makcik tua nih dgn ape yg terjadi,..aku musykil...badan aku rasakan semakin berat...sakitnya semakin menular...Tok guru cepat2 selimutkan aku dgn kain hitam,sambil membaca ayt2 suci Al quran.Sementara Amar dan ank tok guru menangkap smua makhluk2 yg ada.,..aku tk sedar ape yg terjadi..cuma yg aku tau..aku cuma di selimuti dan pandangan aku jd gelap..mungkin tok telah menutup mata lahiriah aku dr melihat kejadian yg tengah berlaku sekarang....

           Aku semacam tidak sedar.,.fikiran dan jiwa aku kosong tk ade ape2 yg terisi..Aku rasa sangat kosong...jiwa aku melayang layang....Tiba2 kisah2 zaman2 aku kecik dulu telintas di fikiran...Rupa kawan2 aku di skolah,. kawan2 aku masa aku bermain bersama, belajar silat dgn atuk aku di kampung, mandi sungai..smua terlintas di fikiran dan terbayang di saat ini...Tengah aku terbayang kenangan manis., dtg satu susuk besar lembaga hitam dengan bengis, mata nya yg merah,..taring nya yg panjang,..telinganya rapat sampai ke kaki. Aku terkejut dan meronta minta aku di jauhkan dr lembaga itu..lembaga itu sempt menunding jarinya ke muka aku..sambil mengeluarkan suaranya yg garau.." Aku akn cuba...aku tk puas hati "  suara mahkluk tu boleh buat aku pengsan...sangat kasar dan keras..aku boleh bayangkan kalau sape2 yg berada di tempat aku akn terus pengsan bila mendengar dan melihat makhluk itu...

       Tiba2 satu tgn menarik aku dgn pantas dr makhluk besar dan hitam itu...Tok guru....memangku atas riba dan melumurkan aku air Yassin...masa tu juga baru aku sedar sepenuhnya..Bila saja aku sedar..keadaan dlm bilik itu sudah kembali seperti biasa...Aku hairan dan pelik..Adakah aku bermimpi atau ape yg aku alami sebentar td adalah ilusi ???..Tengah2 aku berfikir..Tok guru terus menyapa aku.." Itu td kite berada di alam lain..tp kite dh selesaikan ape yg patut " ..kata tok guru ...Amar memandang pd aku sambil tersenyumm...tp seyuman dia tu aku boleh bayangkan keletihan yg dia alami...Dgn gagap2 aku bertanya pd Tok guru.." err..er  tokk..tttokk...saya dah sembuh sepenuhnya ke ? " soal aku...tok guru menggeleng..."  banyak lg yg kamu perlu tempuhi..tok harap kamu bersabar "....Tok berlalu keluar dr bilik rawatannya..Amar dan ank tok memimpin aku ke bilik sebelah....

        Amar....aku dh sembuh ke ? aku bertanya pd amar..."  Da...kau masih lg dalam proses penyembuhan..tp positifnya kau boleh di sembuhkan..Insyaallah." .yakin amar...aku masih dlm keadaan yg keliru....smua yg berlaku td masih aku terbayang2 di mata aku....Aku memang tkkan lupa..terutama lembaga hitam besar n yg paling aku tk boleh lupa, makcik tua yg memegang tongkat tu......" awk kena rehat ya, " pesan ank tok guru..." Dh ok nanti kite cerita..." baiklah aku mengangguk...aku baring di bilik menenangkan diri....masih terbayang bayang di fikiran ape yg terjadi...Tiba2...aku degar bunyi teriakan seorang perempuan...arghhhhhhhhhhhhhhhhhh......agk keras bunyinya....suara itu bukan suara seorg yg muda..suara tu suara yg garau...mungkin baya2 nenek...sapa ya...????  nk tahu selanjutnya.....tunggguuuuuuuuu

Tiada ulasan: