Rabu, 20 Jun 2012

Apa ada dengan Aku

Alhamdulillah...Aku merasa sangat bersyukur,karena masih berdiri dan bernyawa dgn gagahnye di bumi Allah ini..Jarang org di beri peluang untuk menikmati hidup yg amat bahagia,kaya,senang,tanpa penyakit,tanpa duka,tanpa masaalah,tanpa  hal2 remeh dan masalah duniawi yg membelenggu semua manusia2 di muka bumi..Tapi Alhamdulillah..aku masih berdiri teguh ape adanya aku..
       
  Hari makin berlalu,musim bertukar musim,thn berganti tahun..Semakin banyak yg aku capai,semakin banyak dugaan yg datang,,Allah takkan menduga hambanya jika hambanya tak mampu untuk menghadapinya..Jd sebarang dugaan yg melanda,Insyaallah jika di selesaikan dgn cara yg sepatutnya,akn berjaya di atasi.


        .Mengapa manusia sering mengeluh apabila menghadapi sebarang dugaan,tk kira sama ada kecil atau besar dugaan itu.Mengapa mereka2 semua ini tidak sanggup hadapi dgn muka yg senyum ? mengapa mereka tidak pernah fikir mengapa Tuhan menduga mereka sedemikian ? yg ada hanyalah mengapa aku ? mengapa bukan org lain ? Adilkah Tuhan ? Tp mereka lupe untuk berkata yg dugaan itu rahmat besar bg mereka yg tau ape nikmat di sebalik dugaan..Bg org2 yg redha,Mereka ini sering bersyukur dgn apa saja dugaan yg bakal menimpa.
       
        Di sebalik semua dugaan,tidak seorang pon yg sedar,nikmat di sebalik dugaan tersebut..Allah akn limpahkan rahmat dan pahala yg berganda apabila setiap kesusahan n kesulitan di iringi dengan rasa bersyukur dan sentiasa bermunajat kepada Tuhan..Hikmah yg dapat di sebalik dugaan takkan boleh di beli dengan wang ribuan ringgt.,Segala pengalaman2 yg di perolehi memang tkkan dapat di jual beli,melalui itulah akan mendewasakan dan mengajar kita ape erti hidup...
       


       Cube lah bermurah hati dgn syukur,syukur setiap ape yg kite makan,hidup,pakai,tinggal n segala macam yg di lakukan selama kite bergelar makhluk di muka bumi Allah ini,kelak kita akan merasa nikmat dalam melayari hidup demi bergelar manusia..kite berjumpa lagi di lain lembaran,Insyaallah..


Hasil Nukilan : Aida Amer

Tiada ulasan: