Rabu, 20 Jun 2012

Siri Propaganda Israel Di Sebalik Jendela Dunia


Bangsa Yahudi – Israel ini sudah lama membuat onar di muka bumi. Buktinya lihat saja firman Allah Ta’ala pada lembaran ayat 148 surah al-A’raf kisah mengenai kaum Bani Israel di kala era pimpinan Nabi Musa a.s.
Sekejap sahaja mereka berubah sikap dan kata. Kecekatan bangsa Yahudi ini langsung menatijahkan manusia sekitar seringkali tertindas. Merusuh dan tidak senang hati. Akhirnya mereka terbuang dari masyarakat antarabangsa. Tiada bernegara sebermula zaman kegemilangan Madinatu Munawwarah yang dipimpin Rasul tercinta – Muhammad SAW.
“Khaibar-khaibar Ya Yahud, Jaisyu Muhammad Saufa Ya Udd!” Teriakan laungan ini segar diingatan. Dan ia menggentarkan nubari Israel hakikatnya. Lalu berciciran lari bangsa Yahudi ini merempat ke penjuru dunia.


Tatkala hidup tidak bernegara, mereka tidak pernah diam dan bisu daripada merencanakan sesuatu. Dendam kesumat tetap tersemat senantiasa bersama strategi menjahanamkan musuh. Mereka bijak dan cerdik, tetapi menyelewengkan kecerdikan itu mengikut telunjuk kuasa Syaitan, bukan Tuhan.
Bayangan serangan Holocaust Nazi pasca pemerintahan Adolf Hitler seringkali diputarkan ke seluruh sarwajagat – agar dunia tahu mereka bangsa tertindas. Lantas alasan tidak munasahabah ini selalu dimainkan bersama pembantaian terhadap umat Palestina. Berkekalan dimainkan tanpa henti.


Dunia terpaku, dunia diam seribu bicara. Dunia termakan kata-kata manis zionis Israel pada alasan pernah dizalimi Nazi. Propaganda ini jelas tidak terhenti di situ.
Yahudi melebarkan sayap pemerintahan senyap dalam gelap disebalik empayar kapitalisme Amerika Syarikat. Mereka menguasai seluruh perusahaan, bank-bank, penggurup matawang, politik dunia, media antarabangsa, sebaran sosial hatta kepada pembudayaan terhadap etnik dunia. Termasuk dunia Islam.
WASHINGTON 14 Mei – Pentadbiran Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama meminta

Kongres meluluskan peruntukan AS$205 juta (RM697 juta) untuk membantu Israel mempercepatkan penempatan sistem pertahanan roket di kawasan sempadannya. Sistem ‘Kubah Besi’ Israel bertujuan untuk meminta roket yang dilancarkan dari Genting Gaza dan Lebanon
Lihat fakta ini – Bank Simpanan Persekutuan dikuasai pemilik-pemilik Yahudi seperti Rothschild Banks Of London dan Berlin, begitu juga pemilikan Lehman Brothers Bank Of New York, Lazard Brothers Bank Of Hernburg dan Amsterdam serta Goldman Sachs Bank Of New York.
Mereka menguasai sumber kewangan keluar masuk dunia. Jadi tidak mustahil umat Islam ‘terpaksa’ mengiyakan RIBA. Walhal mengiyakan RIBA bagai mengisytiharkan perang kepada Allah Ta’ala dan Rasul-Nya!

Kata salah seorang Penguasa Amerika Syarikat bernama Amschel Bothschild:
“Izinkan saya mengeluarkan dan menguasai wang negara dan saya tidak peduli siapa yang menjadi Presiden atau mereka yang menulis undang-undang negara.”
Lalu slogan dicanang bahawa jalan lurus itu adalah west life, bukan sirathol mustaqim yang digembar-gemburkan firman Jalla Wa’ala. Bahkan mereka seringkali mencipta undang-undang, tetapi realitinya bagi Israel slogan NO RULES lebih kerap digunapakai.


PROPAGANDA MEDIA ISRAEL
Selesai pasca serangan ke atas kapal Flotilla dan penangkapan anak kapal Rachel Corrie, mereka tidak berdiam diri. Jangan disangka Israel akan diamkan sahaja detik 31 Mei itu. Serangan media mereka bertali arus dilancarkan siang dan malam.

Media mereka lantas memainkan perang saraf memutarbelitkan kefahaman dunia bahawa anak-anak kapal LineLife4Gaza itulah yang bersalah. Kononnya mereka menyerang pasukan lanun Israel terlebih dahulu.
Bijak bukan?!

Nah, siapa pula mahu menuntut bela atas kematian 20 aktivis itu? Senang bicaranya – tuntutan ke atas jutaan umat Islam yang terkorban dek pembantaian Israel selama ini?
Bisu.


Dan setelah menonton siri proganda itu, kalian tidak mengira apa pangkat sekalipun hatta para huffaz yang menghafaz 30 juz adalah dijemput dengan segala hormatnya meneliti ayat al-Quran:
“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka”. TMQ al-Baqarah: 120
12.54PM, 6 Jun 2010,
Siberbay, Tanta.

Tiada ulasan: